sobota, 12 lutego 2011

Przepisy Diety Dukana cz2.


Bardzo proste, bardzo pyszne i ładnie wygląda. Znam dwie wersje - jedną chrzanową,
drugą czosnkową. Obie są super.

Przepis:
- 1 opakowanie mrożonego szpinaku
- 1 łyżka chrzanu lub 2 ząbki czosnku
- 4 jajka
- dwa serki homogenizowane lub twarog chudy wymieszany z jogurtem
- łosoś w plastrach 400g
- czosnek lub chrzan

Na patelni dusimy szpinak, chrzan lub czosnek, sól, pieprz. odsączamy na sitku i studzimy. Żółtka dodajemy do szpinaku. Białka ubijamy na sztywno. Pianę dodajemy delikatnie do szpinaku i mieszamy. Wylewamy na dużą blachę wyłożoną papierem do pieczenia i pieczemy 15 min. w 190 st. Przestygnięty placek smarujemy serkiem i na to układamy łososia tak aby pokrył całość. Zwijamy jak roladę i zawijamy ściśle w folię do żywności. Wkładamy do lodówki na kilka godzin.


podaję przepis na 4 sztuki:

3-4 łyżki mąki kukurydzianej,
1 jajko
2 płaskie łyżeczki prochu do pieczenia
1 łyżka otrąb
pół serka homo zwykłego
jak trzeba -do porządnego wymieszania- "na oko" jogurtu naturalnego.
kilka słodzików- 5-6-7
- można wanilię lub inny aromat.

wymieszałam wszystko, poczekałam z 5 minutek, aż zacznie pulchnieć i podzieliłam do małych salaterek, filiżanek- co tam macie- mogą być papierki do muffinek, formnki do babeczek.
piekłam w mikro 6minut.
Serniczek Dukana
250 g serka0%
3 jajka
6 łyżek otrąb (2 pszennych i 4 owsianych)
15 słodzików
1łyżeczka płaska proszku do pieczenia
troszkę aromatu śmietanowego
Wykonanie
Otręby ze słodzikiem zmielić ,ser wyrobić z żółtkami, do wyrobionej masy dodać otręby ze słodzikiem.Pianę ubić na sztywno i dodawać masę serową na końcu troszkę aromatu i proszek do pieczenia.Piekłam 1/2 godziny w 175 stopniach.Piekłam w miseczkach lecz korzystniej będzie w tortownicy bo miałam problem z wyciągnięciem. Dodam że miałam 3 miseczki zjedliśmy z mężem na ciepło .Pychotka wreszcie coś słodkiego.Polecam

PIZZA

Mąka kukurydziana (w zależności od ilości porcji, 50g na osobę dietującą, więcej dla reszty współjedzących) ja zastosowałam 500g i wyszło 7 kawałków
Drożdże piekarskie, kostka na 0,5-1kg (tak na nich jest napisane)
Mleko 0,5% 0,5 szkl.
4 udka z kurczaka wędzone
1 pomidor
1 papryka czerwona
1 papryka żółta
10 pieczarek
przyprawa do pizzy (ja stosuję Prymat)
koncentrat pomidorowy

Pół szklanki mleka lekko podgrzać, dodać pół łyżeczki cukru (dla drożdży), wkruszyć drożdże, dobrze wymieszać, dać im wyrosnąć (ja wstawiam na 10sek. do mikrofalówki i już są). Mąkę wysypać do miski, dodać drożdże, wyrabiać uzupełniając letnią, gotowaną wodą, aby ciasto było spoiste, ale ani suche ani rzadkie (ogólnie się kruszy, nie jest ciągnące jak na mące pszennej). Odstawić do wyrośnięcia (trochę urośnie).
Pieczarki zetrzeć na grubych oczkach, paprykę pokroić w małe kosteczki, kurczaka obrać ze skóry i kości, również pokroić w drobną kostkę.Wszystkie te składniki zmieszać ze sobą w misce.
Ciasto rozgnieść cienko na blasze, najlepiej na papierze do pieczenia, posmarować koncentratem pomidorowym, posypać dość obficie przyprawą, rozrzucić zawartość miski, na górę kłaść plasterki pomidora i ponownie posypać przyprawą. Piec w 190st.C przez ok 20-30 min, choć najlepiej doglądać, bo ten czas to tak orientacyjnie tylko