sobota, 12 lutego 2011

CHLEBEK DUKANA LEKKO MODYFIKOWANY

na blaszkę podłużną 30cm na 12cm

3 łyżki do zupy otrąb pszennych
6 łyżek do zupy otrąb owsianych
1 opak.(135 g) serka homogenizowanego 0%
1/2 paczki drożdży
1/2 szkl. mleka
2 całe jajka
3-4 łyżki mąki kukurydzianej
kilka kropli aromatu śmietankowego

Otręby miksować przez 1 minutę, aby otrzymać rodzaj mąki. Mleko lekko zagrzać, rozpuścić drożdże, odstawić do wyrośnięcia (dla lepszego wyrośnięcia drożdży można dodać odrobinę cukru).Zmielone otręby przesypać do pojemnika i dorzucić wszystkie pozostałe składniki. Wymieszać ciasto. Mąka kukurydziana stanowi zagęstnik, ja dodałam 4 łyżki i konsystencja była jak ciasto na lane kluski.Przelać ciasto do formy (ja wysmarowałam blaszkę odrobiną margaryny i obsypałam mąką kukurydzianą -po upieczeniu wyszło z blaszki bez problemu, ale można blaszkę wyłożyć papierem do pieczenia). Piec w piekarniku nagrzanym do 230-250 st.C przez 25 minut.
Nie wiem dlaczego słabo wyrasta (może otręby nie rosną), ale jest bardzo smaczny.
Myślę, że dziennie można zjeść 1/3 tego chlebka -wyjdzie 3 łyżki otrąb i trochę więcej jak 1 łyżka m. kukurydzianej.